Islam En Koran

De slaapverlamming

De slaapverlamming
vraag:
Ik zou graag een vraag willen stellen over slaapverlamming. Hoewel het niet altijd gebeurt, gebeurt het vaak dat ik plotseling wakker word en niet kan bewegen of spreken. Voor zover mij is verteld, wordt dit een “slaapverlamming” genoemd. Is er een religieuze verklaring of is het gewoon een psychologisch fenomeen?
antwoord:
Slaapverlamming betekent dat het lichaam na het ontwaken een tijdje niet in beweging kan komen. Dit kan fysieke oorzaken hebben zoals op je rug slapen, onregelmatige slaap of psychologische redenen zoals stress. De slaapverlamming kan mogelijk worden veroorzaakt door de geest [1]. Het is een feit dat de jinn mensen op verschillende manieren beïnvloeden. Ze zijn net als ons wezens begaafd met de rede. Een deel van hen is bezig onheil. Er is in dergelijke gevallen echter geen reden tot ongerustheid. Als je de hoofdstukken Ihlâs, Falaq en Nas samen met hun betekenis voor het naar bed gaan leest voor het slapen gaan, zal dit niet met Gods hulp worden herhaald.
Hier zijn de relevante hoofdstukken van de Koran:
قل هو الله أحد. الله الصمد. لم يلد ولم يولد. ولم يكن له كفوا أحد.
“Zeg: Hij is Allah, alleen één, Allah, soeverein (heerser). Hij heeft geen kinderen verwekt, noch is hij (zichzelf) verwekt. En niemand is zoals Hij (al-Ikhlas [oprechtheid in het geloof] 112 / 1-4). “
قع أعوذ برب الفلق. من شر ما خلق. ومن شر غاسق إذا وقب. ومن شر النفاثات في العقد. ومن شر حاسد إذا حسد.
“Zeg: zoek de toevlucht van de Heer van de Dageraad tegen het kwaad (dat) van wat hij (in de wereld) heeft geschapen, van vallende duisternis, van (slechte) vrouwen die op de magische knopen spugen, en van het kwaad van de jaloerse wanneer hij jaloers is (al-Falaq [de dageraad] 113 / 1-5). “
هو الله أحد. الله الصمد. لم يلد ولم يولد. ولم يكن له كفوا أحد.
“Zeg: ik zoek mijn toevlucht bij de Heer der mensen, de koning der mensen, de God der mensen, van het kwaad van de sluipende fluisteraar die in de harten van mensen fluistert, zij het een jinn of een man (an-nas) menselijkheid] 114 / 1-6). “
De Boodschapper van God (SAV) zocht zijn toevlucht tot God tegen het boze oog van de jinn en de mensen (die verschillende gebeden uitspraken). Na het openbaren van de zogenaamde Muavvizetayn (de hoofdstukken Falaq en Nas), nam hij ze als basis en onderscheidde hij zich van de andere gebeden (Tirmidhi, Tibb 16, Ibn Mace, Tibb 33).
Aisha (vrede zij met haar) rapporteert: “De eerbiedwaardige Profeet (de vrede en zegeningen van God zij met hem) blies in zijn handen toen hij ‘s nachts naar bed ging en de Muavvizetayn en het Ikhlas hoofdstuk sprak, waarna hij reed met zijn handen over het gezicht en het lichaam en herhaalde het hele ding drie keer. Toen hij ziek werd, wilde hij dat ik hetzelfde voor hem deed (Buhari, Fedâilu’l-Kur’ân 14, Tibb, 39, Daavat 12, Muslim, Selâm 50, Tirmidhi, Daavât 21, Ebu Dâvud, Tibb 19) . “
[1] Bovennatuurlijke wezens gemaakt van rookloos vuur.

Fikret Hekim

Voeg opmerking toe