Islam En Koran

De "parallelle religies" en de niet-experts van het boek (Koran)

Religies worden vaak misbruikt door dominante mensen om hun kwade bedoelingen af te dwingen. Hoe meer moslims zich afkeren van de bron van de islam, de Koran, hoe meer ze worden blootgesteld aan de ketterij van ‘parallelle religies’.

Religies worden vaak misbruikt door dominante mensen om hun kwade bedoelingen af ​​te dwingen. Hoe meer moslims zich afkeren van de bron van de islam, de koran, hoe meer ze worden blootgesteld aan de ketterijen van de ‘parallelle religies’.
De “parallelle religies” en de niet-experts van het boek (Koran)
Prof. Dr. Abdulaziz Bayındır
De ‘parallelle religie’ is een religie die zich heeft gevormd in competitie met de ware religie van God om haar plaats in te nemen. Het is opgericht door degenen die de religie van God willen gebruiken voor hun eigen gewin. We kunnen zien dat de meeste hedendaagse religieuze instellingen een solide basis bieden voor de bloei van deze religies. Het werkt zo perfect in deze instellingen dat veel mensen geloven dat dit de echte kennis is van de religie van God. De “parallelle religie” neemt daarom geleidelijk de plaats in van de religie van God, omdat deze wordt ondersteund door de groepen gebruikers die zich voortdurend vermenigvuldigen in een zieke omgeving. In zulke milieus worden de ware en ware volgelingen van de religie van God gezien als niet-religieuze afvalligen. Ze worden zonder verklaring veroordeeld.
Het grootst mogelijke gebruik is de exploitatie van religie. God zegt in hoofdstuk 7, Al-Araf, vers 30:
سورة الأعراف (7)
بسم الله الرحمن الرحيم
فريقا هدى وفريقا حق عليهم الضلالة إنهم اتخذوا الشياطين أولياء من دون الله ويحسبون أنهم مهتدون (30) .
    (30) “ Hij werd geleid door één gezelschap, maar een ander vergiste zich ten onrechte, want zij hadden de satan genomen om hem te beschermen behalve Allah; en (zij) denken dat ze gelijk hebben. “
Vanwege het bovenstaande vers, beschouwt iedereen zichzelf als religieuze mensen. Omdat religiositeit tot de menselijke natuur behoort, is het exploitatiegebied erg groot.
“Awliya” in het Arabisch is de meervoudsvorm van “Wali”, die er het dichtst bij is. Maar het kan ook betekenen dat iemand anders bepaalde taken uitvoert of op zijn minst hulp biedt. Wij als moslims ervaren wat God wil dat we doen alleen door zijn boek. Daarom willen de vergoddelijkende satan hun meningen verspreiden in plaats van het heilige boek. Vers 23 van hoofdstuk 45, Al-Jathiya, spreekt over haar:
سورة الجاثية (45)
بسم الله الرحمن الرحيم
أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (23).
23) “Heb je hem gezien die zijn eigen begeerte naar God neemt en Allah zorgt ervoor dat hij dwaalt op basis van (zijn) kennis en aan wie Hij zijn oren en hart heeft verzegeld en op wiens ogen Hij een deken heeft gelegd? Wie zou hem goed moeten leiden behalve Allah? Wil je niet gewaarschuwd worden? “
Elke moslim weet dat de Koran altijd op de eerste plaats komt. Maar degenen die de Koran op de tweede plaats zetten, vooral wanneer hij (de Koran) zijn eigen persoonlijke voordelen tegenwerkt, zeker, als hij dit niet als absurd beschouwt, hebben zijn relatie met God verhinderd. Wie zich op deze manier gedraagt ​​en de religie van God misbruikt, heeft zichzelf geplaatst tussen God en de mens. Dat is een hele grote en gevaarlijke zonde. Dit staat in de verzen 2 u. 3 van hoofdstuk 14, Abraham, maakte het duidelijk:
سورة إبراهيم (14)
بسم الله الرحمن الرحيم
الذي له ما saw في السماوات وما في الأرض وويل للكافرين Vanaf عذاب شديد (2) يستحبون الحياة الدنيا الذين على الآخرة ويصدون عن سبيل saw ويبغونها عوجا أولئك في ضلال بعيد (3).
2) “God heeft alles wat bestaat in de hemelen en op aarde geschapen. Wee de ongelovigen! Een pijnlijke straf wacht op hen.
3) Zij geven de voorkeur aan het aardse leven aan het hiernamaals, houden mensen van het pad van God en streven naar kromme wegen. Je bent duidelijk fout. “
“Crooked” betekent “gebogen”, “gebogen” of “gewijzigd”. Als je de Koran goed kent, kun je deze veranderingen onmiddellijk herkennen door erover na te denken . Maar als men nu probeert te buigen, dat wil zeggen bekend te maken met de vertrouwde regels en wetten van de islam, moet hij noodzakelijkerwijs een grondige kennis hebben van deze religie van God. Dus hij dwaalde aan de ene kant en aan de andere kant misleidde hij anderen. De verzen 6 en 7 van hoofdstuk 31, Luqman, vertellen over degenen die iets “aangepast” accepteren:
سورة لقمان (31)
بسم الله الرحمن الرحيم
Vanaf يشتري الناس ومن لهو الحديث ليضل عن سبيل saw بغير علم ويتخذها هزوا أولئك لهم عذاب مهين (6) تتلى saw آياتنا وإذا ولى مستكبرا كأن لم يسمعها كأن في أذنيه وقرا فبشره بعذاب أليم (7).
6) “Sommige ongelovigen memoreren en verspreiden onzinnige praat om mensen weg te lokken van Gods weg zonder kennis, en te spotten met Gods openbaring. Je betaalt beledigende martelpraktijken.
7) Wanneer onze verzen aan hem worden voorgedragen, wendt hij zich arrogant af alsof hij ze niet had gehoord en alsof zijn twee oren doof waren. Laat hem een ​​martelende straf weten! ‘
De ontmoeting van de gebruikers met de religieuze wetenschappers, die de voorkeur geven aan het lokale leven en niet het hiernamaals, leidt tot de opkomst van de “parallelle religie”. De mensen die bezweken zijn aan eigenbelang, letten niet langer op degenen die de waarheid spreken. Een Turks voorbeeld zegt: “Hij die de waarheid spreekt, wordt uit negen dorpen verjaagd”. Deze persoon, die probeert te vechten tegen de onwaarheid, wordt geëerd in het tiende dorp, als ze het tolereert. Als de andere negen dorpen hun fout realiseren, zullen ze allemaal de tiende volgen.
In veel Koranverzen beveelt God om vast te houden aan zijn boek en het nooit los te laten. In dit opzicht beschrijft vers 103 van hoofdstuk 3, Ali-Imran,:
سورة آل عمران (3)
بسم الله الرحمن الرحيم
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا (103).
103) “ En vasthouden aan alliantie met Allah (wa-` tasimuu bi-habli llaahi) en niet splitsen (in verschillende groepen)! “
In het volgende vers (159, Hoofdstuk 6, Al-Anam) zegt God dat we geen relatie zouden moeten hebben met diegenen die gescheiden zijn van de religie van God en andere “kromme” wegen volgen:
سورة الأنعام (6)
بسم الله الرحمن الرحيم
إن الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا لست منهم في شيء إنما أمرهم إلى الله ثم ينبئهم بما كانوا يفعلون (159)
159) “Maar met degenen die hebben bijgedragen aan de verdeling van hun religie en partijen zijn geworden, heb je niets gemeen. Uw zaak zal zeker door Allah worden geoordeeld; dan zal Hij hun vertellen wat zij hebben gedaan. “
Het falen om de wijsheid te begrijpen die de Koran bedoelt, heeft een enorm gat achtergelaten door verkeerd denkende wetenschappers. Dit leidde tot de verdeling van moslims in verschillende sekten.
Wijsheid is het juiste oordeel, ontleend aan de Koran. Alle methoden en manieren om ze af te leiden (wijsheid) uit de koran worden gedetailleerd in de Koran zelf. God heeft niet iets zo belangrijk achtergelaten voor de eigen ijver van de mens. De profeet Mohammed leerde hen zijn metgezellen kennen en beoefende ze voor het leven. De oplossingen in de Koran kunnen alleen door hen worden gevonden (de wijsheid) omdat God alleen het recht heeft zijn boek te interpreteren. In dit opzicht zegt God in de verzen 1 en 2 van hoofdstuk 11, Hud:
سورة هود (11):
بسم الله الرحمن الرحيم
الر كتاب أحكمت آياته ثم فصلت من لدن حكيم خبير (1) ألا تعبدوا إلا الله إنني لكم منه نذير وبشير (2) .
1) ,, alif-lam-ra. Dit is een geschrift waarvan Ayat (de verzen) in perfecte wijsheid werden geformuleerd, dan verklaard door One All-Wise, All-Knowing One.
2) Niets serveert behalve ALLAH! Zeker, ik ben een waarschuwer van Hem voor jou en een drager van goed nieuws. “
Zoals hierboven vermeld, kunnen we alleen tot de gedetailleerde uitleg van de verschillende verzen komen door de basisregel die God duidelijk in de Koran heeft gesteld. Elke andere methode betekent jezelf in de plaats van God stellen. Helaas kunnen we nauwelijks een onvervormde interpretatie van de verschillende verzen van vandaag vinden. Er is geen enkele rechtsschool bekend bij de vier die accepteert dat God zelf de Koran heeft uitgeroepen. Daarom hebben hun wetenschappers het gedurfd om de interpretatie van de Koran over te nemen. Zo ontstonden alle interpretatieboeken (Tefsir). Als gevolg hiervan zijn veel religieuze concepten vervalst, zoals. Bijvoorbeeld de term “al-Kadar” (lot). In deze Tefsir-boeken staat dat de test van God voor zijn dienaren slechts een symbolische en geen echte test is.
Er zijn veel andere onderwerpen die anders worden uitgelegd en geïnterpreteerd dan in de Koran, zoals: Bijvoorbeeld slavernij; de dienaren; het recht van de vrouw om te scheiden; het huwelijk van jonge, onrijpe meisjes; Verantwoordelijkheid in het huwelijk, het doden van bekeerlingen en meer. Al deze vervormde en gewijzigde verklaringen zijn verspreid en aan mensen aangeboden als rechtswetenschappen. De toespraak over interesse is geformuleerd om de deur en de deur te openen wanneer deze de deur sluit om te handelen.
Moslims bezitten vandaag de grootste schatten ter wereld. Ze weten nog steeds niet dat ze rijk zijn. Integendeel! Ze zien eruit als bedelaars, zelfs door de armen geglimlacht. Dit is een natuurlijk gevolg van het zich afwenden van de Koran en het omgaan met iets anders.
De problemen van verschillende samenlevingen zijn nog niet opgelost omdat wijsheid verloren is gegaan. Er zijn meer problemen toegevoegd aan de verwachting. Dus de islamitische bevolking heeft tegenwoordig de meeste problemen op aarde. In de islamitische leercentra worden de lessen die samen met hun fouten worden gevolgd, nog steeds onfeilbaar onderwezen. Dit maakt dat mensen religie vandaag accepteren zonder enige kritiek. Misschien is er een reddend excuus voor hen op de dag van de opstanding, zoals getoond in de verzen 78 en 43. 79 van Hoofdstuk 2, Al-Bakara, wordt meegedeeld:
سورة البقرة (2):
بسم الله الرحمن الرحيم
أميون لا يعلمون ومنهم الكتاب إلا أماني وإن هم إلا يظنون (78) للذين يكتبون الكتاب فويل بأيديهم ثم يقولون this Vanaf عند saw ليشتروا به ثمنا قليلا فويل لهم مما كتبت أيديهم وويل لهم مما يكسبون (79).
78) “Er zijn onwetende onder hen die het boek niet kennen, maar alleen het wishful thinking volgen; en ze doen niets anders dan raden.
79) Maar wee diegenen die het boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: ‘Dit is van Allah’, om een ​​lage prijs te krijgen! Wee hun die hun handen heeft geschreven en wee hen wat zij hebben verworven! “
Sommigen kunnen op de Laatste Dag worden gered van straf vanwege hun onwetendheid. Maar zij die het goed kenden en toch volhardden in hun fout, worden gestraft, als vers 7 en 7. 8 van hoofdstuk 45, Al-Jathiya, kondigen aan:
سورة الجاثية (45):
بسم الله الرحمن الرحيم
ويل لكل أفاك أثيم (7) يسمع آيات الله تتلى عليه ثم يصر مستكبرا كأن لم يسمعها فبشره بعذاب أليم (8) .
7) “Wee alle leugenaars die de zwaarste zonden ondergaan,
8) hoort de verzen van God, zoals ze hem worden aangeboden, en toch staat hoogmoed op zijn afwijzing, alsof hij ze niet had gehoord! Vertel hem in plaats van de boodschap van vreugde een pijnlijke straf! “
geschreven
door Prof. Abdulaziz Bayındır

Fikret Hekim

Voeg opmerking toe