Islam En Koran

De uittocht uit de islam

Volgens islamitische wetsscholen moeten degenen die met de islam stoppen, worden gedood. Ze baseren hun claim op de Koran. De Koran zegt echter iets heel anders …

Volgens islamitische wetsscholen moeten degenen die met de islam stoppen, worden gedood. Ze baseren hun claim op de Koran. De Koran zegt echter iets heel anders …
De uittocht uit de islam
Jamal Najim
In de islam is er de vrijheid van geloof voor zowel personen als groepen. Deze keuzevrijheid en keuzevrijheid vormen de basis voor het bestellen of niet bestellen van iemand. Vanwege deze kenmerken verschillen mensen van andere levende wezens. De andere levende wezens worden ja (door God) geleid. Alleen de mens heeft het vermogen gekregen om zijn eigen beslissingen te nemen in deze materiële wereld. Deze bekwaamheid bezit de mens zolang hij leeft. God zegt in hoofdstuk Al-Insan (76), vers 3, dat Hij de mens op de juiste manier heeft getoond:
إنا هديناه السبيل إما شاكرا وإما كفورا (3)
“We hebben hem op de juiste manier geleid, hij kan dankbaar zijn (en de begeleiding accepteren), of ondankbaar.”
Dus dit zal hem volgen of niet.
De moslims zijn het erover eens dat er absoluut niemand mag worden gedwongen om tegen zijn zin de islam binnen te gaan. De Koran bevat verzen die dit feit duidelijk verduidelijken en er een onmisbare regel van maken. God zegt in hoofdstuk Al-Bakara, vers 256, dat er geen dwang is in religie (islam), want nu is duidelijk geworden wat de juiste en de verkeerde manier is:
لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي فمن يكفر بالطاغوت ويؤمن بالله فقد استمسك بالعروة الوثقى لا انفصام لها والله سميع عليم (256)
“Niemand moet worden gedwongen om te geloven. De weg van de waarheid is duidelijk en afgebakend van die van dwaling. Iedereen die de Taghût-duivels (goden) afwijst en in God gelooft, houdt vast aan het onverbreekbare verbond. God hoort alles en weet alles. “
Het bovengenoemde betreft de niet-moslims en degenen die de islam niet kennen. Maar met betrekking tot de moslims die al tot de islam zijn toegetreden en vervolgens het geloof hebben opgegeven, zijn de zaken een beetje anders. Dit wordt hieronder uitgelegd.
Ten eerste zou het doden van de ter dood veroordeelde de regel in de islam moeten zijn.
De meeste van de eerdere islamitische geleerden waren van mening dat het doden van de verbannenen verplicht was. Het zou – zij beweerden – een onbetwiste wet van God zijn. Ze baseerden hun thesis op de volgende verzen:

  1. Allah zegt in hoofdstuk Al-Bakara, vers 217, dat iemand die zijn religie (de islam) verlaat en dan sterft voordat hij terugkeert naar de islam, zeker zal worden gestraft met eeuwig vuur na de dood:

ومن يرتدد منكم عن دينه فيمت وهو كافر فأولئك حبطت أعمالهم في الدنيا والآخرة وأولئك أصحاب النار هم فيها خالدون (217)
“En degenen onder jullie die toestaan ​​dat ze van hun religie worden afgeleid en sterven (alsof ze niet opnieuw bekeerd zijn) als ongelovigen, wier werken verouderd zijn in deze wereld en in het Hiernamaals. Zij zullen gevangenen van het Hellevuur zijn en er (eeuwig) in wonen. ‘
De geleerden hebben begrepen dat het woord ” sterft ” in het bovenstaande vers betekent een bevel om degene die weggegaan is te doden, als hij niet onmiddellijk daarna sterft; en omdat niet iedereen sterft direct nadat hij het geloof heeft verlaten, moet hij worden gedood.

  1. Bovendien wordt moslims in de Koran bevolen om hen te doden als ze geen moslims worden. God zegt in hoofdstuk 48 (al-Fath, de overwinning), vers 16:

قل للمخلفين من الأعراب ستدعون إلى قوم أولي بأس شديد تقاتلونهم أو يسلمون فإن تطيعوا يؤتكم الله أجرا حسنا وإن تتولوا كما توليتم من قبل يعذبكم عذابا أليما
. (16)
“Zeg tegen die bedoeïenen die zijn achtergelaten: je zult (binnenkort) worden geroepen om een ​​oorlogsvolk te worden met een enorme vechtkracht. Je zult tegen hen moeten vechten, tenzij ze zich overgeven (zonder ze eerst te laten vechten). Als je dan gehoorzaam bent (en reageert op de oproep om te vechten), zal Allah je een mooie beloning geven. Maar als je je afwendt, zoals je eerder deed (toen je naar de trein naar Mekka of Hudaibiya werd geroepen), zal hij je een pijnlijke straf geven. ‘
Men dacht dat de twee voornaamwoorden onderstreept, “zij”, twee groepen mensen betekenen: de overledenen en de oorspronkelijke ongelovigen (afgodendienaars). In feite zijn dit gewoon ongelovigen die nooit moslim zijn geweest.

  1. Het werd overgeleverd door onze profeet Mohammed (SAV): “Dood wie verandert zijn geloof (islam)!”
  2. Er wordt ook gezegd dat Mohammed (SAV) Abu-Musa naar de heerser van Yemen stuurde; Toen hij daar aankwam, vond hij een gevangene bij zich. Hij vroeg wie dat was. Hem werd verteld dat hij een Jood was die de islam was binnengegaan. Maar al snel keerde hij terug naar het jodendom. Daarom is hij gevangen genomen. En toen was hij zeer verrast en vroeg hij waarom hij niet werd gedood. Volgens de opdracht van God en zijn profeet zou hij onmiddellijk moeten worden gedood, voegde hij eraan toe.
  3. Omar ben El-Khattab, een van de metgezellen van Mohammed, die na zijn dood en de dood van Abu Bakr de leiding van de moslims overnam, vroeg ooit iemand van de clan van Abu-Musa om nieuws. Hij zei dat een van hen de islam had verlaten. Dus vroeg Omar wat ze hem hadden aangedaan. Hij antwoordde dat ze hem hadden gedood. Toen antwoordde hij, zich afvragend waarom ze hem niet drie dagen de tijd hadden gegeven om te sparen, en probeerde vriendelijk met hem te praten, zodat hij zich de waarheid kon herinneren en realiseren voordat ze hem vermoordden.
  4. Veel van de vooraanstaande islamitische geleerden waren het erover eens dat een islamist gedood moest worden. En niemand had er iets tegen gezegd.
  5. Het beweerde bewijs: het gelekte moet worden gedood, hoewel de afgodendienaars niet zouden worden gedood als hij de islam niet wilde binnengaan. Stoppen met het betreden van de islam betekent dat hij (islam) niet zou worden goedgekeurd, en dat hij dacht dat hij verkeerd was nadat hij getest was.

Dit heeft niets te maken met het vers (geen dwang in de islam)! Hier is het niet de bedoeling mensen te dwingen hun eigen geloof te verlaten ten gunste van de islam. Dit betekent niet dat mensen gedwongen worden om in de islam te blijven.

  1. Andere moderne voorstanders zeggen dat een wegloper gedood moet worden omdat de islam, als een systeem van religie en overheid, een overloper zou beschouwen als een verrader van die staat. Verraders worden meestal gedood. En dat is het eens met andere systemen in de niet-islamitische wereld.

Ten tweede, het doden van een persoon die is vertrokken is niet een van de regels in de islam.
Degene die de Islam is ontvlucht, wordt niet gedood. Dit wordt ondersteund door het veilige principe van persoonlijke religieuze vrijheid in de islam. En er is geen verschil tussen iemand die was uitgenodigd voor de islam en hem en iemand verwierp die de islam was binnengegaan en toen wilde stoppen. Omdat er niemand is die de harten van mensen heeft en hun religie bepaalt. De enige scheidsrechter in deze context is alleen God. Hij beloofde de afvalligen zware straffen op de Dag der Wederopstanding als ze zouden sterven voordat ze terugkeren naar de islam. Dit wordt hieronder bewezen:

  1. Het bovenstaande vers 217 van hoofdstuk (2) Al-Bakara, waarin staat dat Allah degenen die van de islam vergaan met het eeuwige vuur zullen straffen en dan zullen sterven voordat ze terugkeren naar de islam. Dit vers vertelt ons duidelijk wat er later met de Dag der Wederopstanding zal gebeuren, maar hij zegt niets over het feit dat hij door anderen is vermoord. Dit vers is absurd als bewijs van de doodstraf.
  2. God zegt in hoofdstuk (3) Ali-Imran, in de verzen 86-87:

كيف يهدي الله قوما كفروا بعد إيمانهم وشهدوا أن الرسول حق وجاءهم البينات والله لا يهدي القوم الظالمين (86) أولئك جزاؤهم أن عليهم لعنة الله والملائكة والناس أجمعين (87).
“Hoe moet Allah de mensen leiden die ongelovig zijn geworden na het geloven, en (nadat ze hebben verklaard) dat de Boodschapper (van Allah en Zijn boodschap) waar is en (de ontvangen bewijzen ontvangen heeft)! Allah leidt de mensen van de goddelozen niet terecht. “
In dit vers staat dat Hij nooit meer diegenen zal leiden die de islam hebben verlaten, nadat zij moslims en getuigen van de islam waren en het overtuigende bewijs met hun eigen ogen voor de islam hebben gezien en ervaren. Integendeel, Hij zal hen alleen naar het eeuwige vuur leiden en zij zullen vervloekt worden door God, de engelen en de hele mensheid.
Dit vers gaat alleen over de straf van God na de dood. Maar er zit niets in dat de afvalligen in het leven gestraft moeten worden, laat staan ​​gedood!

  1. Op een andere plaats in de Koran (hoofdstuk Al-Nahl [16], vers 106):

من كفر بالله من بعد إيمانه إلا من أكره وقلبه مطمئن بالإيمان ولكن من شرح بالكفر صدرا فعليهم غضب من الله ولهم عذاب عظيم (106).
“Degenen die niet geloven in Allah na te geloven – tenzij iemand wordt gedwongen (uiterlijk naar ongeloof), terwijl zijn hart (vredig) vrede in geloof heeft gevonden, – nee, degenen die vrij en vrij zijn om ongeloof in te brengen geef jezelf de ruimte waarover de woede van Allah komt en ze hebben (op een dag) een geweldige straf verwacht. “
Dit betekent dat zij die Gods religie (Islam) afwijzen nadat zij hun erkenning hebben aangekondigd door Hem worden veroordeeld en zwaar gestraft worden op de Dag der Wederopstanding.

  1. Ook in hoofdstuk Ali-Imran (3), vers 77:

إن الذين يشترون بعهد الله وأيمانهم ثمنا قليلا أولئك لا خلاق لهم في الآخرة ولا يكلمهم الله ولا ينظر إليهم يوم القيامة ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم (77).
“Degenen die zich aan hun verplichting jegens Allah en hun eden onttrekken hebben geen aandeel in het hiernamaals. En Allah spreekt niet tot hen op de Dag der Wederopstanding en kijkt niet naar hen en verklaart ze niet zuiver. Een pijnlijke straf die ze mogen verwachten. ‘
Hier wordt gezegd dat degenen die hun geloof in God tegen betaling verkopen, niet het recht hebben om hem later gratie te verlenen. Ze worden zwaar gestraft.

  1. In hoofdstuk Al-Nisa (4), vers 115:

ومن يشاقق الرسول من بعد ما تبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ما تولى ونصله جهنم وساءت مصيرا (115).
“Maar wanneer iemand de boodschapper tegenwerkt, nadat de leiding hem duidelijk is geworden (door de islam), en een ander pad volgt dan dat van de gelovigen, geven we hem contact, waar hij vereniging zocht, en liet hem binnen de hel stinkt – een slecht einde! “
God zegt hier dat degene die tegen Mohammed handelt nadat de waarheid bekend is geworden en het pad van niet-moslims volgt, niet wordt verhinderd om zijn gewenste pad voort te zetten. Maar hij zal met de hel worden gestraft. Dit is een zeer verschrikkelijk einde.

  1. God zegt in vers 137 van hoofdstuk Al-Nisa (4):

إن الذين آمنوا ثم كفروا ثم آمنوا ثم كفروا ثم ازدادوا كفرا لم يكن الله ليغفر لهم ولا ليهديهم سبيلا (137).
“Degenen die (eerst) vroom waren, dan ongelovig, en dan weer (opnieuw) gelovend en dan (opnieuw) ongelovig, en dan ongelovig (meer en meer), Allah kan hen onmogelijk vergeven, en hij kan hen onmogelijk een recht vergeven Ga voorop. “
Dit betekent dat Hij nooit de mensen zal vergeven die aanvankelijk in de Islam geloofden, maar toen aftrad, dan opnieuw de Islam betraden, en toen uiteindelijk aftrad en toen verdiept in ongeloof. God zal dergelijke mensen nooit weer op het rechte pad brengen.
Hier wordt herhaaldelijk de uittocht uit de islam genoemd, en toch is er geen sprake van een straf door de islamitische samenleving. Dus God is de enige verantwoordelijke voor hem en Hij zal hem straffen.

  1. Tot slot, vers 256 van hoofdstuk Al-Baqara (2) spreekt van het gebrek aan dwang in de islam, vooral toen duidelijk werd wat de juiste en de verkeerde manier is:

لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي فمن يكفر بالطاغوت ويؤمن بالله فقد استمسك بالعروة الوثقى لا انفصام لها والله سميع عليم (256).
Er is geen dwang in de religie. De juiste manier (van geloof) is duidelijk geworden (door de proclamatie van de islam) (zodat het opvalt) van de aberratie (van heiden ongeloof). Hij die niet in afgoden gelooft, maar in Allah gelooft, houdt zichzelf met de sterkste greep, waarin geen tranen zijn. En Allah hoort en weet (alles). “
Dwang is dwang, zowel vóór als na de islam. Iemand met moord bedreigen is een soort dwang.
De weinige overlevering die als bewijs van de moord door de afvalligen is gegeven, kan de duidelijke koranverzen niet vervangen. Als we het levensverhaal van Mohammed onderzoeken, zien we dat hij geen enkele man heeft vermoord die is vertrokken. De tradities over hem die het tegendeel beweren, kunnen heel goed worden uitgelegd omdat ze niet in overeenstemming zijn met de Koran.
Aan de andere kant is de beslissing van de zogenaamde “Vereniging van islamitische geleerden” niet geldig omdat deze niet overeenkomt met de wetten van de Koran.
Bovendien is het niet logisch om iemand toch te dwingen zijn religie te veranderen. Het hart is de plaats van het geloof. Je kunt niemand dwingen om te overlopen. Als iemand verbale bevestiging van de overdracht mondeling heeft, maar zijn hart blijft ongewijzigd. En dus zal hij in het geheim de gevaarlijkste tegenstander van de islam worden. Het is zeker veel correcter dat iedereen zijn gewenste geloof behoudt. Omdat God alleen de bediening aanvaardt die uit het hart komt.
Het is duidelijk uit wat hierboven is gezegd dat er geen straf in de islam is voor de overledenen van het geloof in deze wereld!
Het is daarom een ​​verkeerde interpretatie van de verzen in kwestie, die in werkelijkheid duidelijk maken dat de straf op de dag van afrekening alleen door God (met de hel) wordt gegeven, als een overleden persoon niet terugkeert vóór zijn dood.
En de traditie van Mohammed (SAV) is ook verkeerd en misleidend, omdat hij nooit zoiets zou zeggen of doen!

Fikret Hekim

Voeg opmerking toe