Islam En Koran
Zeg: "Wat bedoel je, als hij van Allah komt en jij hem dit ontkent?"

Zeg: "Wat bedoel je, als hij van Allah komt en jij hem dit ontkent?"

Zeg: “Wat bedoel je, als hij van Allah komt en jij hem dit ontkent?”

Zeg: “Wat bedoel je als hij van Allah komt en jij hem verloochent?”
Erdem Uygan
Zeg: “Wat bedoel je, als hij van Allah komt en jij hem dit ontkent?” [1]
De vraag of de koran Gods openbaring is, kan niet zo gemakkelijk worden beantwoord voor een persoon die in een moslimgezin geboren is. Het stellen van deze vragen wordt door veel gezinnen afgekeurd. Elke persoon moet echter, afgezien van de achtergrond van zijn of haar familie, deze vraag stellen. De Koran verklaart:
“En wanneer hen wordt verteld:” Volg wat Allah heeft geopenbaard, “zij zeggen:” Nee, wij zullen volgen wat onze vaders vonden. “ What! als zelfs hun vaders geen begrip hadden en niet op de juiste manier liepen (2/170) [2] ? “
De mens moet een duidelijk antwoord op het gebod hebben “volg wat Allah heeft geopenbaard”. Dit vers maakt duidelijk welk antwoord niet gegeven zou moeten worden. De mens moet niet het pad van zijn voorouders betreden zonder te vragen. Ieder mens moet zich afvragen of deze manier de ware is. Het vers gaat niet in op de vraag of de voorouders ware of valse overtuigingen hadden. Integendeel, de Koran wijst erop dat de waarschijnlijkheid bestaat dat mensen ongelijk kunnen hebben – omdat de juiste weg wordt ingenomen door de mens, de religie volgend.
Wanneer Allah de mens uitnodigt om te volgen wat Hij heeft geopenbaard, dan moet onze reactie niet zijn: “Ik gehoorzaam degene die mijn voorouders volgden.” Wat zou ons antwoord moeten zijn? Om op het juiste pad te komen, moet de mens alleen datgene volgen wat Allah heeft geopenbaard. Dit roept de vraag op hoe de mens kan bepalen dat de Koran Gods openbaring is. Is het dan voldoende als een boek aan ons wordt overhandigd en er wordt gezegd: “Dit is het boek van Allah.” In dat geval volgt de mens niet het pad van een ander? Als we geen vragen stellen, zijn we dan niet degene die genoemd worden in Soera Bakara, vers 170? Ook al wordt er gezegd: “Dit is het boek van Allah”, zou de mens zich moeten afvragen, opdat hij niet een van degenen is die in het vers worden genoemd. Want in het vers worden die gewaarschuwd die de voorvaderen hebben gevolgd zonder na te denken.
“Zeg,” Wat bedoel je als hij van Allah komt en jij hem verloochent? Wie is verder afgedwaald dan iemand die in een diep conflict verkeert (41/52) ? ‘”
Het vers: “Als hij van Allah komt en jij hem dit ontkent”, laat dit zien dat er geen twijfel over bestaat of de Koran de Schriften van God is en dat ieder mens met deze vraag moet omgaan.
“En als je twijfelt over wat We hebben neergezonden naar Onze dienaar, breng dan een soera zoals deze en roep je helpers uit behalve Allah, als je waar bent (2/23) .”
De vraag of de koran de openbaring van God is, kan worden beantwoord door de bewering te weerleggen dat de Koran niet door Allah is geopenbaard door het te weerleggen. Deze en andere cruciale verzen [3] doen een beroep op de twijfelaars om de koran van naderbij te bekijken en te onderzoeken. Voor een beter begrip moeten de verzen in de gehele context worden gelezen. Dit betekent dat de hele sura moet worden begrepen en dat de verschillende verzen in de Koran in context moeten worden beschouwd. Omdat niet de individuele verzen doorslaggevend zijn, maar de hele sura. Als wordt beweerd dat de verzen in de Koran niet samen kunnen worden beschouwd, beschuldigt de mens Allah ervan dat hij geen duidelijkheid heeft geboden (dit zal later in meer detail worden uitgelegd). De Koran daagt de twijfelachtige uit om een ​​zekerheid te baren zoals Allah deed. Deze uitdaging is het bewijs dat de koran door Allah is geopenbaard. In het volgende vers staat:
“Maar als u dat niet doet – en u zult nooit in staat zijn – pas dan op voor het vuur, wiens voedsel mensen en stenen is, bereid voor de ongelovigen (2/24) .”
Als de persoon die de openbaring overbrengt beweert dat hij een profeet is, moeten we hem dan niet ondervragen? De Koran vertelt ons wie de Boodschapper van Allah is. Daarom moet de mens ongetwijfeld het woord van Allah vertrouwen en volgen. Dit betekent dat de mens ook de profeten en boodschappers in de Koran moet ondervragen. Het gehoorzamen van de profeet slaagt alleen door de ware getuige van de profeet.
Als iemand beweert dat de Koran aan hem is geopenbaard en hij een profeet is, dan is het niet zijn karakter of geloofwaardigheid die ertoe doet. Omdat het de taak is om naar de Schrift te kijken en de woorden van Allah te volgen. Profetie wordt niet beoordeeld door reputatie of temperament: het getuigenis van de profeet als Boodschapper van Allah is alleen te vinden in de Koran.
Het gebod “Volg wat Allah heeft geopenbaard” doet de mens zich afvragen wat de openbaring van God is: het antwoord is: De Schrift van God die zichzelf bewijst.
Het bewijs dat de Koran de openbaring is, is vervat in de Koran zelf. De volgende verzen vertegenwoordigen dit:
“Zie, dit is een openbaring van de Heer der Werelden (26/192) .”
,, Alif Lám Rá. Een boek dat Wij tot u hebben nedergezonden, zodat u de mensheid uit de duisternis naar het licht kunt leiden volgens het gebod van uw Heer op het pad van de Almachtige, de eer waardig. (14/1) . “
Het bewijs moet in de Koran zelf zijn. Dit moet echter niet gebaseerd zijn op een claim en, zoals veel historici zeggen, gebaseerd op tautologie [4], maar wordt ondersteund door bewijs.
Het bewijs kan niet gebaseerd zijn op oude collecties en werken. De openbaring moet worden bewezen vanaf het begin en door jaren van onderzoeken en methoden. Deze onderzoeken worden ook uitgevoerd door mensen die niet kunnen worden aanvaard zonder vragen te stellen. Hieruit kan worden geconcludeerd dat de Koran alleen met duidelijk bewijsmateriaal kan worden verklaard – zelfs als alle onderzoeken door de meerderheid van de mensen zijn goedgekeurd, moet het bewijs overtuigend zijn. Daarom moet iedereen in staat zijn om van de Koran te getuigen. Allah is de schepper van alle dingen, daarom moet de mens het getuigenis van zijn geloof niet aan anderen overlaten. Uiteindelijk is alleen het bewijs van Allah zonder twijfel en zekerheid.
Als de persoon zijn hele leven wil leven op zoek naar een boek en de geboden vrij volgt, dan moet hij overtuigd zijn dat de koran de openbaring van God is. Hij moet zich niet laten leiden door andere mensen, want daar is geen zekerheid voor en de mens streeft altijd zijn eigen belangen na en kan geen onvoorwaardelijk vertrouwen uiten. De verwrongen waarneming van het geloof kan een persoon misleiden:
“En als u de meerderheid van hen op aarde gehoorzaamt, zullen zij u wegleiden van de weg van Allah. Ze volgen alleen een waanidee en ze vermoeden alleen maar (6/116) . “
Om deze reden moet de mens het pad van de meerderheid of de voorouders niet betreden alleen omdat ze beweren dat hun weg juist is. De Koran is vanzelfsprekend en op zichzelf staand, dus interpretaties zijn niet essentieel. De openbaring van God moet ongetwijfeld worden aangenomen. Op claims gebaseerd zijn, leidt ertoe dat je je ondergeschikt maakt aan andere mensen. Degenen die in plaats van Allah roepen, leiden mensen af ​​van het rechte pad:
,, Alif Lám Rá. Een boek waarvan de verzen onveranderlijk worden samengevoegd en vervolgens in detail worden uitgelegd door een alwetende, alleswetende. (Het leert) dat je niemand anders dan Allah moet aanbidden. Ik ben een waarschuwer voor jou en een gever van blijde tijdingen van Hem (11 / 1-2) . “
Samenvattend, de tekenen die bewijzen dat de Koran de openbaring van Allah is, zijn te vinden in de Koran. De tekenen worden door Allah bepaald en door Hem getoond. Zo kan elke persoon veroordeling bereiken.
De Koran noemt drie gebeurtenissen die duidelijk maken dat de Koran niet door één persoon kan worden geschreven. De bewerkingen die worden vermeld, zijn elk een groot werk. Daarom worden deze niet in detail getoond.

  1. Het bewijs van de onthullingen

Het is absoluut noodzakelijk dat de Koran op zich bewijs bevat dat herkenbaar is voor de volgelingen van de eerdere openbaringen. Omdat de volgelingen van de eerdere openbaringen werden verkondigd dat er een profeet zou komen, die ze zouden moeten volgen en die ze zouden moeten steunen.
“En denk aan de tijd toen Allah (met de mensen van de Schrift) het verbond van de profeten voltooide:” Wat ik u ook uit het boek en de wijsheid zal geven, dan komt een gezant naar u, vervullend wat met u is is, je moet absoluut in hem geloven en hem helpen. ‘ Hij zei: ‘Ben je het daarmee eens en accepteer je deze verantwoordelijkheid jegens mij?’ Ze zeiden: ‘Daar zijn we het mee eens.’ Hij zei: “Dus getuig en ik ben met u onder de getuigen. Wie daarna weggaat – zij zijn de goddelozen (3 / 81-82) . ‘”
De volgelingen van de eerdere openbaringen moeten ongetwijfeld geloven dat er een gezant komt en de Koran de openbaring van Allah is. Om die reden moeten ze het ‘nieuwe boek’ dat ze hebben gevonden accepteren en accepteren. Ze eisten echter een teken om de profeet te geloven:
“Nee”, zeggen ze, maar verwarde dromen; Nee, hij heeft hem uitgevonden; nee, hij is (alleen) een dichter. Moge hij ons een teken geven op de manier waarop de eerste (profeten) werden gezonden (21/5) . “
Deze eis staat in de Koran:
“En wij hebben alleen mannen naar u gestuurd aan wie wij openbaring hebben gegeven – vraag alleen degenen die de aansporing hebben als u het niet weet (21/7) .”
Verder beschrijft de Kuran wat de zoekopdracht zou moeten zijn:
“En wij stoorden hen niet, dat zij geen voedsel aten, noch dat zij voor altijd leefden. Toen vervulden we de belofte aan hen; en we hebben ze gered en wie we wilden; maar de overtreders vernietigden we (21 / 8-9) . “
Bovendien wordt de boodschap van de openbaring duidelijk:
“Wij hebben een boek naar u toegezonden waarin uw herinnering ligt; wil je het niet begrijpen (21/10) ? “
De verzen 3 tot 24 van deze soera (Anbiya) gaan over ‘herdenking’. In het Sure Nahl vers 44 is het duidelijk dat de verwijzing naar de openbaring is. Hier wordt duidelijk dat de boodschappen van de Koran geopenbaard aan de Profeet ook vervat zijn in de eerdere onthullingen. Dit is het bewijs dat de Koran het verwachte boek is. [5]
Hiernaar Sure Nahl:
“En voor jou hebben we alleen mannen gestuurd aan wie we openbaring hebben gegeven – vraag dus aan diegenen die de vermaning hebben, als je het niet weet. (We stuurden ze) met de duidelijke tekens en met de boeken [6]; en aan u hebben Wij de aansporing neergezonden, dat u aan mensen kunt uitleggen wat aan hen is geopenbaard, en dat zij mogen nadenken (16: 43-44) . “
De Boodschapper van Allah openbaarde de openbaring die de eerdere openbaringen bevestigt, en bewijst daarmee dat dit het Boek van Allah is. De Boodschapper openbaart de boodschap van Allah met kennis van de oude geschriften. Dus, de volgelingen van de eerdere geschriften worden “bekend gemaakt” dat de Koran de openbaring van Allah is.
Samenvattend, als we de koranopeningen naast de Koran plaatsen, wordt het duidelijk dat de Koran zonder enige twijfel de openbaring van Allah is, en de volgelingen van de eerdere geschriften zullen dit van dichterbij bekijken en zich zo verbinden aan het volgen van de Koran. Om deze reden erkennen wetenschappers die bekend zijn met de eerdere openbaringen (ehl-i zikir) dat de koran de openbaring van Allah is:
“Zal ik een andere rechter dan Allah zoeken – en hij is het die het boek aan u heeft geopenbaard, duidelijk gemaakt? En degenen aan wie wij het boek hebben gegeven, weten dat het door uw Heer met de waarheid is geopenbaard; dus je behoort niet tot de best presterende te behoren (6/114) . “
“Degenen aan wie we de Schrift hebben gegeven – zij geloven erin [7] (28/52) .”
Deze methode om de koran te bewijzen als de openbaring van Allah wordt ook aanbevolen aan de profeet:
“En als u twijfelt over wat wij u hebben opgedragen, vraag diegenen die de Schrift voor u hebben gelezen. Werkelijk, de waarheid is tot u gekomen door uw Heer; Dus wees niet de twijfelaar van één (10/94) . “
Dit cruciale vers laat zien dat elke moslim moet bewijzen dat de koran een geschrift is. Toen de profeet twijfelde, zei Allah niet tegen hem: “Maak je geen zorgen, dit zijn de tekenen van Allah.” Allah zei in dat geval dat de profeet zich zou moeten afvragen en zelf tot de conclusie moet komen. In een ander vers staat er dat de Kuran werd genoemd in de eerdere geschriften en de kenners onder de kinderen van Israël wisten dit [8]:
“En zeker de Koran is (vermeld) in de geschriften van de eerdere. Is het geen teken voor hen dat de kenners onder de kinderen van Israël Hem kennen (26 / 196-197) ? “
Een andere belangrijke soera is de soera Mminoen, die de volgelingen van de eerdere geschriften eraan herinnert dat de koran het boek van Allah is dat zij verwachtten:
“Herinnerden ze zich het woord niet of kwamen ze naar hen toe die niet naar hun voorouders kwamen (23/68) ?”
In het Surah Ali Imran vers 81 hierboven genoemd, wordt de Ahl al-kitap verteld dat er een gezant zal komen. Daarom hebben we hen een last (= isr) opgelegd. Om deze reden zou de Ahl al-kitap hun geschriften en de Koran moeten onderzoeken en vergelijken. Als ze de koran als een schrift accepteren, wordt de last van hen weggenomen.
“En degenen aan wie Wij de Schrift hebben gegeven, verheugen zich over wat naar u is nedergezonden. En onder de stammen zijn sommigen die er een deel van ontkennen. Zeg: “Mij is geboden alleen Allah te dienen en niet om hem goden te geven. Tot Hem roep ik en tot Hem is mijn thuiskomen (13/36) . “
Het soera Araf-vers 157 en de soera Ali-Imran 81 laten zien dat de volgelingen van de openbaringen die de profeet volgen, bevrijd zijn van deze last:
“Ze volgen de Boodschapper, de Profeet, de Onbevlekte, die ze vinden genoemd in de Torah en het Evangelie – hij gebiedt het goede en verbiedt hen het kwaad, en hij staat hen de goede dingen toe en ontzegt hen de slechten en hij neemt hun last weg en de boeien die op hen lagen – die daarom in hem geloven en hem sterken en hem helpen en het licht volgen dat met hem is neergezonden, wat zal lukken (7/157) . “
Aangezien de profeet wordt genoemd in de Koran, hebben de volgelingen van de openbaring kennis van hem:
“Zij die wij het boek hebben gegeven, herkennen dat zij hun zonen herkennen. Maar degenen die hun ziel bederven, willen niet geloven (6/20) . “
Hieruit kan worden geconcludeerd dat degenen die eerder de Schriften openbaarden, verplicht zijn om in de profeet te geloven en hem in het geloof te ondersteunen. Voor nu echter, moeten zij kennis hebben van de “nieuwe Schrift” en erachter komen of deze Schrift van Allah is. Om dit te weten te komen, moeten ze eerst de inhoud van de Schriften vergelijken en controleren met het nieuwe script. Want in de Koran zijn enkele uittreksels uit de Schriften overgenomen voordat anderen werden veranderd [9; 10] (en sommige inhoud is veranderd met betere of meer verklarende [11]) Na een dergelijk onderzoek kan worden bewezen dat de Koiran de openbaring van Allah is. Het maakt ook duidelijk dat de enige ware religie de islam is en dat de Schriften de koran bevatten. Door de Koran te volgen, volgen ze ook hun Schriften.
Als de aandacht op een andere focus wordt gevestigd, worden de berichten die naar de volgers van de onthullingen [12] zijn verzonden, geïdentificeerd. De taak is om te zeggen: lees de Koran samen met de onthullingen. Want alleen dan kan worden begrepen dat de Kuran de openbaring van Allah is.

  1. De relatie tussen verzen:

“Wil je niet nadenken over de Koran? Als hij van iemand anders dan Allah was, zouden ze er zeker enige tegenstrijdigheid in vinden (4/82) . “
In de soera wordt gezegd “efela yetedebberunel”, die op zichzelf het woord “tedebbür” bevat. Dit betekent dat er geen tegenspraak is tussen de verzen en dat een beter begrip kan worden verkregen door inspanning. Het Boek van Allah wordt alleen door Hem uitgelegd en geopenbaard. Allah heeft de Kuran uitvoerig uitgelegd en de interpretatie is alleen mogelijk door Hem. In de Surah Hud staat:
,, Alif Lám Rá. Een boek waarvan de verzen onveranderlijk worden samengevoegd en vervolgens in detail worden uitgelegd door een alwetende, alleswetende. (Het leert) dat je niemand anders dan Allah moet aanbidden. Ik ben een waarschuwer voor jou en een gever van blijde tijdingen van Hem (11 / 1-2) . “
Allah heeft de Qur’an in detail uitgelegd en leert ons ook hoe we kennis uit dit boek kunnen verkrijgen. De volgende verzen laten zien wat de methode en aanpak is:
“Hij is het die het boek naar u heeft gestuurd; daarin zijn verzen van cruciaal belang – zij vormen de basis van het boek en anderen zijn in staat tot verschillende interpretaties. Maar degenen in wier hartverminking verging, zoeken diegenen die in staat zijn tot verschillende interpretaties, in het nastreven van onenigheid en in het najagen van bedrog. Maar niemand kent hun interpretatie als Allah en degenen die stevig gevestigd zijn in de kennis die zeggen: ‘Wij geloven erin; het geheel is van onze Heer ‘- en niemand geeft erom, behalve degenen met een begrijpend talent … (3/7)
“Allah heeft de mooiste boodschap neergezonden, een boek dat op de wijs is (met andere geschriften), vaak herhaald, waarbij degenen die hun Heer vrezen, de huid huivert, dan hun huid en hun hart verzachten ter herinnering, Allah. Dat is de leiding van Allah; Hij regisseert wie hij wil. En wie Allah verklaart op een dwaalspoor te zijn, zou geen leider moeten hebben (39/23) . “
“Een boek waarvan de verzen duidelijk zijn gemaakt – er wordt veel gelezen; het is in perfecte taal – voor mensen die kennis hebben (41/3) . “
De Koran is verdeeld in verzen die duidelijke boodschappen overbrengen (muhkem); die in harmonie zijn (mütesabih) en die te vinden zijn als twee combinaties (mesani). Deze zijn in het Arabische schrift aan de mensen onthuld, zodat de mensen de Koran in hun eigen taal kunnen begrijpen en analyseren. Dit onderwerp en de methode om de Koran te benaderen wordt uitgebreid beschreven in het boek “Dogru bildigimiz yanlislar” door Prof. Abdulaziz Bayindir en in het boek “Koran-i anlama usulü” door Dr. med. Fatih Orum beschreven.
Samenvattend, deze benadering van verzen is een methode die helpt om onderwerpen te begrijpen en te verduidelijken. Dit is vergelijkbaar met een persoon die in een wolkenloze nacht naar de hemel staart en wiens schoonheid hem fascineert. Iemand die probeert de tekenen van Allah te begrijpen, zal dat gevoel ontwikkelen en zal ongetwijfeld beseffen dat de schepping uitsluitend door Allah is gemaakt. Deze poging zal leiden tot succes voor iedereen die veel belang hecht aan het onderwerp.

  1. De studie van wetenschap en creatie moet samen worden gedaan:

De schepping en de tekens in de Koran zijn het bewijs dat de Koran de openbaring van Allah is. De koran geeft aan dat schepping en openbaring samen moeten worden overwogen om de koran te erkennen als het boek van Allah:
“Binnenkort zullen we hen onze tekenen overal op aarde en zichzelf laten zien, totdat ze beseffen dat het de waarheid is. Is het niet genoeg voor uw Heer om alle dingen te zien (41/53) ? “
Het volgende vers laat zien dat deze overweging er ongetwijfeld toe zal leiden dat de Koran het schrijven van Allah is. Degenen die in twijfel blijven, ontkennen Allah omdat ze twijfelen of ze Hem kunnen ontmoeten. Dit is te vergelijken met Iblis, die erop stond om tegen Allah te zijn [13].
,, Hoor! ze twijfelen eraan hun Heer te ontmoeten. Zie, Hij omarmt alle dingen. “ (41/54)
In het 53ste vers van deze Soera wordt duidelijk dat de tekenen om ons heen niet alle dingen omvatten, maar dat het ook tekens van onszelf zijn. Het volgende vers versterkt de Sure Fussilat.
“En op aarde zijn tekenen voor degenen die standvastig zijn in geloof, en in jou. Zul je niet zien (51 / 20-21) ? “
Mens en aarde worden beschouwd als tekenen van God. Allah maakt geen onderscheid tussen openbaring en schepping, maar beschrijft ze beiden als “tekenen”. Dit is het bewijs dat beide in harmonie moeten zijn en samen moeten worden beschouwd. Omdat de maker één is.
Het Soera Fussilat vers 53 en andere verzen zijn van groot belang in deze context:
“Hij is het die u Zijn tekenen toont en de middelen van bestaan ​​uit de hemel zendt; maar niemand kan worden vermaand behalve degene die zich bekeert (40/13) . “
“En Hij toont u Zijn tekenen; welke van de tekenen van Allah wil je ontkennen? Reisden ze niet rond op aarde om te zien wat het einde was van degenen die vóór hen waren? Ze waren talrijker dan deze en sterker in kracht en in de voetsporen (waardoor ze op aarde achterbleven). Maar alles wat ze hebben verkregen hielp hen niet (40 / 81-81) . “
Ieder mens begint het leven door het teken van Allah te zien – maar zien betekent niet kijken. In Surat al-Gasiya zegt Allah dat de mens alle tekenen ziet maar er niet naar kijkt.
,, Hoe! Zullen zij niet naar de wolken kijken als zij worden geschapen, En de hemelen zoals hij wordt verheven, En de bergen als zij worden verhoogd, En de aarde als zij worden verspreid? Waarschuw hem; omdat je slechts een vermaner bent; Je bent geen wachter over hen (88 / 17-22) . “
Allah’s tekenen zijn het bewijs dat de Koran door Allah is geopenbaard. De schepping en de koran zijn in harmonie. Om de Koran te begrijpen, moet de mens naar de schepping kijken. Want de Kuran wijst de mens naar de schepping. Zeker Qaf vers 5-8 [14]:
“Nee, ze verwierpen de waarheid toen ze bij hen kwamen, en nu verkeren ze in een staat van verwarring. Keken ze niet op naar de hemel boven hen, hoe we ze hebben gebouwd en versierd, en hoe perfect hij is? En de aarde – Wij verspreiden het en plaatsen er vaste bergen op; en Wij hebben ervoor gezorgd dat zij op elke mooie manier uit haar is voortgekomen, voor de verlichting en vermaning van elke dienaar die bekeert (50 / 5-8) . “
In het bovenstaande vers wordt in verband met de contemplatie van de schepping het woord “dhikr” (= herdenking) gebruikt. De kennis van alle openbaringen is ook “dhikr”. De schepping en de openbaring zijn beide tekenen van Allah en brengen altijd dezelfde boodschap over.
Om deze reden kunnen wetenschap en religie niet afzonderlijk worden beschouwd. Omdat de Koran de wetenschap als geloof beschrijft. De taak is om te kijken naar het teken van Allah. Een volk dat de Koran als leidraad heeft, kan de wetenschappelijke ontwikkeling niet verwerpen. Wanneer de schepping en de openbaring in context worden beschouwd en de koran wordt erkend als de openbaring van Allah, dan is de wetenschap een ander precedent. De wetenschap wordt pas betrouwbaar als de mens de schepping in harmonie met openbaring beschouwt. Dit kan bijdragen aan een verdere ontwikkeling in de wetenschap.
Kortom, religie en geloof mogen niet afhankelijk zijn van andere mensen. De mens moet geen buitenlandse kennis verwerven zonder te vragen; zelfs als het de kennis is van een geleerde. Omdat geloof niet gebaseerd moet zijn op beschuldigingen. Om de religie te leren kennen, moet de mens de Koran lezen. Het door Allah geopenbaarde boek moet door elk van hen met moeite worden bekeken. Na zo’n inspanning en overtuiging kan de mens het boek beschouwen als de openbaring van Allah – tenslotte weet Allah het beste. Geloof zonder geruststelling lijkt op een dogma. Het geloof in Allah is echter geen dogma en het dogma kan niet trouw zijn.
Een man wiens twijfel wordt weggegooid, is als een jonge vogel die zich vanuit zijn nest in de leegte stort. Namelijk, de jonge vogel vertrouwt op zijn vleugels, de lucht en het verzet, wat de tekenen van Allah zijn. Schepping is de wet van God die niet kan worden veranderd. De natuurwetten zijn voor elke vogel hetzelfde. Het leven van een moslim loopt op deze manier.
Iemand die de Koran herkent als de openbaring van God na deze drie processen, zal zich binden aan de Koran, deze toepassen in alle lagen van de bevolking, elk van zijn geboden respecteren en telkens nieuwe inzichten opdoen. Daardoor zal het verlangen naar ware kennis toenemen.
“Zij die geloven en wiens harten troost vinden in de herinnering van Allah. Yes! Het is ter nagedachtenis aan Allah dat harten troost kunnen vinden (13/28) . “
[1] Sure Fussilat 41/52, Sure Ahkaf 46/10 [2] Zie ook: Sure Maide 5/104, Sure Araf 7/28, Sure Lokman 31/21, Sure Zuhruf 43 / 20-24 [3] Zeker Hud 11/13, Sure Yunus 10/38 [4] … Als je in de Kuran leest, staat er: “Ik ben het woord van Allah.” Als je jezelf afvraagt, zoals je kunt weten, dat dit waar is, staat er in de Kuran: “Want ik ben het woord van Allah, waarin geen twijfel bestaat.” In Kuran wordt het bewijsmateriaal versterkt met hetzelfde bewijs. Als de mens zijn verstand niet gebruikt en het niet betwijfelt, zijn dergelijke argumenten niet relevant. Omdat voor een man die niet gelooft dat de Kuran werd geopenbaard door Allah, de Koran-vertaling is: “Dit is een geschrift dat ongetwijfeld is.” [5] Details zijn te vinden in het boek “Kuran-i Anlama Usulü 2” van Dr. med. Fatih Orum. [6] Zübür [7] Zie ook: Zeker Ankebut 29/47 [8] Zie ook: Surah Ahkaf 46/12 [9] Details over de relatie tussen de Kuran en de eerdere onthullingen staan ​​in het boek “Kuran-i Anlama Usulü” van Dr. Ing. Fatih Orum. [10] Zie ook: Zeker Maide vers 15 [11] Sure Baqara 2/106 [12] ‘Mensen van de Schrift’ betekent niet alleen joden en christenen, maar alle mensen aan wie een boek is nedergezonden. [13] Sura Baqara vers 30 ev., Soera Araf vers 12 ev. [14] Koranverzen die verwijzen naar de tekenen van Allah: Surah Baqara 2/164, Surat Al-i Imran 3 / 189-191, Sura Suara 26 / 7-8-65-67, Sura Ankebut 29 / 20-33-35 

Fikret Hekim

Voeg opmerking toe