Islam En Koran

Zelfmoordaanslagen vanuit het oogpunt van de Koran en Sunnah

Er zijn islamitische wetenschappers en geleerden die pleiten voor zelfmoordaanslagen. In dit werk wijzen we erop dat dit een grote fout is en dat de Koran en Sunnah deze vorm van moord strikt verbieden.

Zelfmoordaanslagen vanuit het oogpunt van de Koran en Sunnah

Er zijn islamitische wetenschappers en geleerden die pleiten voor zelfmoordaanslagen. In dit werk wijzen we erop dat dit een grote fout is en dat de Koran en Sunnah deze vorm van moord strikt verbieden.
 
Zelfmoordaanslagen vanuit het oogpunt van de Koran en Sunnah
De term zelfmoordaanslagen is zelfmoord door ‘exploderend’ te midden van de bedoelde vijanden. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk van hen te doden.
Sommigen verwijzen naar zelfmoord als martelaarschap. Dientengevolge, wie sterft is een martelaar die een hogere beloning van God ontvangt en wordt aanbeden door mannen.
Het is onaanvaardbaar om dergelijke operaties als martelaarschap te beschouwen. Een vijand moet niet worden geconfronteerd met zelfmoord, maar met geduld en standvastigheid.
Integendeel! In de islam is het absoluut verboden om zelfmoord te plegen. Hij werd nooit gepleegd onder de metgezellen van Mohammed. Daarom kan een dergelijke actie nooit een martelaarschap zijn (sterven voor God).
Wie is een martelaar?
God zegt in hoofdstuk (2) Al-Bakara, vers 154:
(154) En zeg niet van degenen die op de weg van Allah zijn gedood, zij zijn dood! Nee! Integendeel, ze leven; maar je beseft het niet.
Hier is een voorwaarde om de term “martelaar” te krijgen: hij moet op Gods manier (voor God) zijn gedood. Dat wil zeggen, een ander doodde hem. Dus dit is geen zelfmoord !! Degene die zichzelf doodt, is hier niet bedoeld. Er is echt een groot verschil tussen zelfmoord in een zelf-geïnitialiseerde explosie en sterven (voor God) op de weg van God.
Sheikh El-Qaradawi (een islamitische wetenschapper in Egypte, Al-Azhar) en anderen gaven als een islamitische fatwa (oordeel) dat een dergelijke aanval een martelaarschap is! Veel jonge mensen geloofden dit oordeel.
Dus liepen ze door zelf veroorzaakte explosies dood, hopend dat ze daarmee de vijand verzwakten en de gewenste mate van martelaarschap bereikten.
In principe kan niemand tot de conclusie komen dat God ze op een vriendelijke manier zou ontvangen of zelfs zou belonen. Alleen in de handen van God is de beslissing over wanneer en hoe te sterven. Niemand mag zijn eigen leven op zichzelf beëindigen.
God heeft niemand geroepen die zijn eigen leven als martelaar neemt. Hij heeft het zelfs absoluut verboden. In hoofdstuk (4) An-Nisaa, vers 29, staat er:
(29) Gelovigen! Bedrieg elkaar niet bedrieglijk voor uw bezittingen! Het is anders als het een bedrijf is dat u met wederzijdse instemming besluit. En dood jezelf niet. Allah is je genadig.
Het is overgeleverd door Mohammed dat hij zei dat “iemand die zichzelf doodt door van een berg naar beneden te vallen” voor eeuwig in de hel zal vallen. Iemand die een dodelijk gif neemt om zelfmoord te plegen, zal dat vergif voor altijd in de hel nemen. Iemand die zichzelf met een scherp stuk metaal doodt om te sterven, zal voor altijd worden neergestoken. ‘
De motieven voor zelfmoordaanslagen
Het is duidelijk dat iemand die aan zelfmoord denkt in feite iemand is die de hoop volledig verloren heeft en alle wegen voor hem gesloten ziet.
Dit mag een moslim niet gebeuren. God zegt in hoofdstuk (12) Yusuf, vers 87:
(87) O mijn zonen, ga naar Yusuf en zijn broer en vraag het. En geef de hoop op de genade van Allah niet op. Er is geen hoop op de genade van Allah behalve de ongelovige mensen. “
In hoofdstuk (15) Al-Hijr, vers 56, staat:
(56) Hij zei: “Wie verliest de hoop op de genade van zijn heer dan de gekken?”
Het wordt ook genoemd in hoofdstuk (41) Fussilat, vers 49:
(49) De mens wordt niet moe van het vragen om het goede, maar wanneer het hem slecht overkomt, is hij erg wanhopig en verliest hij alle hoop.
Het bewijs dat Sheikh El-Qaradawi had uitgevoerd en de weerlegging ervan.
Hij (El-Qaradawi) nam vers 60 van hoofdstuk (8) Al-Anfaal als bewijs van zijn fatwa (bewering). Er staat:
(60) En wees gereed voor hen, wat je ook in wapens hebt en in de strijd tegen paarden, om de vijanden van Allah en je vijanden bang te maken, en anderen naast hen die je niet kent; Allah kent hen! En wat u ook doet op de weg van Allah zal volledig tot u komen en u zult geen onrecht worden aangedaan.
Onder de koranische uitdrukking ‘klaarstaan’ begreep hij het nieuwe ‘meer moderne’ wapen: de menselijke bom !!
Dit begrip komt echter niet overeen met de menselijke waardigheid. De mens kan niet als een “wapen” worden beschouwd, laat staan ​​gebruikt.
Nog belangrijker is dat het vers dat Sheikh El-Qaradawi als bewijs nam niet spreekt over een gevecht op het slagveld, maar over hoe je je erop kunt voorbereiden buiten de oorlog, zodat de vijand niet kan denken aan het aanvallen van de moslims. of om weg te vechten, weg te komen.
Een andere groep hedendaagse islamitische wetenschappers erkent ook de zelfmoordaanslagen.
Dit brengt als bewijs hiervan een traditie van Mohammed: “Op de dag van de slag bij Uhud tilde hij een zwaard op en vroeg:” Wie wil dat nemen? “ Iedereen wilde het pakken! Toen voegde Mohammed eraan toe: ‘Wie neemt het voor zijn ware doel?’ Ze waren allemaal stil behalve ‘Semak Ebu Duschane’, die antwoordde: ‘Ja, ik zal het nemen voor zijn ware doel.’ Hij nam het echt en vocht er tegen totdat de moslims wonnen. ‘
Een zwaard nemen “voor zijn ware doel” betekent het gebruiken voor het doel waarvoor het is gemaakt: voor het gevecht! Niet voor het houden als souvenirs!
Die geleerden begrepen ten onrechte dat degene die het zwaard neemt ermee moet vechten totdat hij sterft.
Het is helemaal niet te begrijpen hoe deze groep tot deze conclusie komt. De vraag van Mohammed aan zijn volk, die het zwaard “voor zijn ware doel” wil nemen, omvat niets van wat zij beweren.
Eigenlijk moet men deze traditie toch niet als bewijs van zelfmoordaanslagen nemen. Dat is een vergelijking met een enorm verschil.
Het gevecht met een zwaard tijdens een oorlog leidt tenslotte niet noodzakelijk tot de dood, omdat het denkbaar is dat de vijand vlucht zonder dat er iemand sterft.
Wat de Nabi Mohammed wilde zeggen was om moslims aan te moedigen om te blijven vechten, om standvastig te blijven tegenover de vijand en hem niet de rug toekeren.
Dit is precies wat wordt vermeld in het hoofdstuk Al-Anfaal (8), vers 45:
(45) O gij die gelooft, wanneer u een vijandige troep ontmoet, blijf standvastig en gedenkt Allah regelmatig, opdat u het goed gaat doen.
Het is in de islam verboden om de vijand de rug toe te keren tijdens een oorlog, behalve om lid te worden van een andere vechtgroep of zich te hergroeperen als de oorlogsstrategie dit vereist. In dit opzicht, in het hoofdstuk (8) Al-Anfaal, verzen 15-16:
15) O jullie die geloven, wanneer jullie de ongelovigen op het slagveld ontmoeten, keer ze niet de rug toe.
(16) Degenen die hen die dag de rug toekeren, tenzij ze gaan zitten om te vechten, of zich bij een menigte voegen, trekken echt de toorn van Allah, en hun heiligdom is de hel – een slechte uitgang !
God zegt ook in hoofdstuk (2) Al-Bakara, vers 190:
(190) En vecht op de weg van Allah tegen degenen die tegen u strijden, maar overtreed niet! Allah houdt niet van de overtreders.
Een gevecht betekent een persoonlijke (en fysieke) confrontatie met de vijand op een zogenaamd gevechtsgebied, waar beide tegenstanders zijn. Een zelfmoordaanslag is in geen enkele mate geen “gevecht” in de zin van de Koran. Hij is geclassificeerd als een “zelfmoord”.
Bovendien wordt een zelfmoordaanslag altijd uitgevoerd op het slagveld (waar beide tegenstanders zijn). In de meeste gevallen ontmoet hij alleen ongewapende burgers die weinig met de oorlog te maken hebben. Dit is echt een overtreding.
Het gedrag tegenover de vijand in geval van eigen zwakte
Farao schopte de kinderen (nageslacht) van Israël eruit, hij liet hun zonen vermoorden en nam de vrouwen als slaven en bijvrouwen.
Mozes probeerde zijn volk te steunen tegen farao’s afpersing en raadde hem aan geduldig te zijn en te bidden. God zegt in het hoofdstuk (128) Al-A’araaf:
(128) Mozes zei tegen zijn volk: “Zoek hulp bij Allah en wees standvastig! Zeker, de aarde behoort Allah toe; Hij geeft haar de erfenis die Hij van Zijn dienaren verlangt. En het (goede) einde is van de goddelijken. ‘
Zijn mensen waren teleurgesteld:
(129) Ze zeiden: “We waren gewond voordat je naar ons kwam en nadat je naar ons toe kwam.” Hij zei: “Misschien zal je Heer je vijand vernietigen en je volgelingen op aarde maken, en dan kijken, hoe je handelt. “
Mozes hield zich aan zijn mening. Hij bleef zijn mensen aanmoedigen en beval hen om te blijven bidden. Zie de tweede helft van het oe-vers!
Toen werd de belofte van God trouw aan het volk van Mozes met betrekking tot de straf van Farao. In hoofdstuk (7) Al-A’raaf, vers 130, staat:
(130) En we grepen het volk van Farao al met droogteperioden en gebrek aan vruchten, zodat ze konden worden vermaand.
Hetzelfde hoofdstuk (7), vers 137, zegt ook:
(137) En Wij gaven het volk dat onderdrukt was de erfenis van de oostelijke en westelijke delen van het land dat Wij zegenden. En het mooiste woord van uw Heer werd vervuld in de kinderen van Israël, dat zij standvastig waren. En we vernietigden alles wat Farao en zijn volk hadden geschapen en welke hoge gebouwen ze hadden gebouwd.
Het gedrag tegenover de vijand in het geval van de mogelijkheid van oorlogsontwijking
De Nabi Mohammed en een aantal van 1600 mannen van zijn metgezellen besloten om een ​​pelgrimstocht te maken in het zesde jaar na de emigratie van Mekka. Maar toen ze vlak voor Mekka de plaats “Hudaibiyah” bereikten, werden ze vastgehouden en gestopt door het volk van Mekka. Dit was echt een schande voor de mensen in Mekka, omdat ze nooit iemand hadden tegengehouden die een pelgrimstocht naar Mekka wilde maken.
De moslims, geleid door Mohammed, hadden toen de overhand. De bevolking van Mekka had nog maar een jaar geleden te lijden onder de verliezen van de oorlog van Handak. Bovendien ontvingen ze geen tarwe van “Sahib El-Jamama” omdat hij onlangs de islam had geadopteerd. Hij stuurde ze daarna geen tarwe meer.
Mohammed gaf echter bevel dat de tarwe naar hen zou moeten worden gestuurd. Daarnaast verdeelde hij geld aan de armen.
“Ebu-Sufyan,” een groothandelaar, kocht alle goederen zodat hij ze tegen hogere prijzen kon verkopen. Daarom wachtten de individuele handelaars op de moslims om hun handel te laten bloeien.
God had iets anders gepland.
De huidige omstandigheden waren zeer gunstig voor het veroveren van Mekka. De moslims waren goed voorbereid om deze stap succesvol en in korte tijd te zetten. Ze hadden genoeg oorlogservaringen. Ze hadden net oorlogen gevoerd en de oorlogen gewonnen van Badr, Uhud en Handak. De mensen van Mekka wisten precies de kracht en vaardigheid van moslims. Op dat moment waren alle fondsen in handen van de groothandel “Ebu-Sufyan” en zijn soortgenoten.
Niettemin gaf God zijn Nabi Mohammed niet het bevel om Mekka te veroveren. In dit opzicht zegt Al-Fath in vers 25 van hoofdstuk (48):
(25) Zij zijn het die niet hebben geloofd en je van de beschutte plaats van aanbidding hebben weggehouden en de offerdieren hebben tegengehouden, zodat ze hun slachtplaats niet bereikten. En als er niet-gelovige gelovige mannen en vrouwen waren die u niet kende en die u onbewust had vertrapt, zodat u voor hen onrecht kon worden aangedaan (als ze dat niet waren geweest, zou het bedrijf anders zijn geëindigd) ). Allah nodigt juist in zijn genade uit, die het verdient. Als ze door de rest van de ongelovige Mekkanen waren gescheiden (en dus niet zouden zijn aangetast), zouden we zeker degenen die hen niet geloofden gestraft hebben met een pijnlijke straf.
God noemt dit de reden waarom Hij hen niet had laten vechten. Onder de inwoners van Mekka waren er veel moslims die het geheim hielden. De kameraden in Mohammed wisten het niet. Dus er was een groot gevaar dat ze deze onbekende moslims per ongeluk zouden doden tijdens de verovering van Mekka. Dan zouden de overwinnaars (als moslims) er heel erg spijt van krijgen en er spijt van krijgen. God wilde dat niet.
Als gevolg hiervan besloot Mohammed om terug te keren naar Medina, ondanks de algemene ontevredenheid van zijn metgezellen. Allen volgden het bevel van God om niet te vechten en ze keerden allemaal terug. Ze handelden tegen hun wil.
God noemde deze “overwinning”.
Dus zegt Hij in hoofdstuk (48) Al-Fath, verzen 1-3:
(1) Zeker, we hebben je een duidelijke overwinning gegeven ,
(2) dat Allah u uw vroegere en toekomstige zonden vergeeft, en dat Hij zijn gunst in u zal voltooien en u op een recht pad zal leiden
(3) en (dus) Allah helpt je met machtige hulp.
Niemand kan zeggen dat het gedrag van Mozes of Mohammed verkeerd is. Vanwege hun juiste gedrag, voelde elke niet-moslim binnenin de noodzaak om zich tot de islam te bekeren.
In tegenstelling hiermee roepen de zogenaamde zelfmoordaanslagen alleen de diepe haat op in het hart van niet-moslims en alle mensen.
God zegt in hoofdstuk (94) Asch-Sharh, vers 5 – 6:
(5) Echt, met de ergernis komt de opluchting
(6) zeker, met de moeilijkheid komt de opluchting.
Wij moslims moeten zich gedragen zoals God ze in de Koran verklaart. Dan zullen we zien wat er gebeurt. Hij laat nooit de rechten van ieder mens verloren gaan. Hij houdt altijd zijn belofte.
De Almachtige zegt in hoofdstuk (40) Ghafir, vers 51:
(51) Waarlijk, we helpen onze boodschappers en degenen die in dit wereldse leven geloven en op de dag dat de getuigen komen …
Hij beloofde de moslims te laten winnen.
Hij zegt in hoofdstuk (30) Ar-Room, vers 47:
(47) En we hebben al boodschappers vóór u naar hun volken gestuurd. Ze kwamen naar hen toe met het duidelijke bewijs. We betaalden toen wraak aan degenen die kwaad deden; en het was een plicht voor ons om de gelovigen te helpen.
______________________________________________________
(Einde van het rapport)
Geschreven door Prof. Abdulaziz Bayındır
2015/07/13

Fikret Hekim

Voeg opmerking toe